Patung Macan Koramil Cisewu Yang Viral Kini Berubah Jadi Aplikasi di Android

Patung Macan Koramil Cisewu Yang Viral Kini Berubah Jadi Aplikasi di Android


ViralNetTV - Walau patung harimau Koramil Cisewu yang menjadi perbincangan netizen kerana kelihatan jenaka serta raut muka tengah tersenyum dianggap lucu sudah dirobohkan dan diganti dengan yang baru, namun kini harimau lucu tersebut justru menjadi sebuah permainan untuk telefon pintar berasaskan Android.

Dari carian HR Online di Google Play Store, terdapat 4 aplikasi harimau lucu yang boleh dijadikan permainan dan perkhidmatan face swap atau merubah foto dengan bentuk wajah macan Cisewu.

Aplikasi Harimau Lucu Koramil-Face Pertukaran, lebih dulu dimuat naik ke Play Store pada Kamis (16/03/2017) lalu oleh pemaju DecodeArt Studios asal Semarang, Jawa Tengah. Sedangkan dua aplikasi lain berbentuk game sederhana yang dibangunkan oleh Peanut Garden Games yang dimuat naik ke Play Store setelah permohonan Harimau Lucu Korami-Face Pertukaran, yakni pada Jumaat (17/03/2017). Sementara aplikasi terakhir adalah Mang Aung Curhat dengan pemaju Freehatin Studio pada Sabtu (19/03/2017).

Untuk boleh menggunakan aplikasi tersebut terbilang mudah, hanya memuat turun mereka dengan sokongan Android diatas versi 2.3. Dirilisnya aplikasi tersebut tidak lain hanya untuk hiburan semata serta memanfaatkan momen patung harimau yang menjadi viral di jagat maya.


Sumber : HR Online
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==