Viral di Dunia Maya, Video Calon Pengantin Wanita Kemalangan Ketika Menaiki Heli Menuju ke Lokasi Pernikahan

Viral di Dunia Maya, Video Calon Pengantin Wanita Kemalangan Ketika Menaiki Heli Menuju ke Lokasi Pernikahan


ViralNetTV.com - Video calon pengantin wanita yang akan mendatangi lokasi perkahwinannya dengan helikopter tetapi mereka mengalami kemalangan mendadak viral di dunia maya. Bagaimana peristiwa naas itu terjadi?

Calon pengantin wanita itu bernama lengkap Rosemere do Nascimento Silva yang kebetulan duduk di dalam helikopter mengenakan gaun perkahwinan berwarna putih, dia duduk dengan abangnya yang kelihatan menggunakan baju kemeja dan tali leher.

Di bahagian depan helikopter itu ada sang pilot dan jurugambar perkahwinan Rosemere, yang diketahui tengah hamil enam bulan. Dia lah yang mengambil foto-foto pengantin itu.

Keadaan di helikopter mulanya kelihatan biasa sahaja. Rosemere kelihatan cukup senang dan senyam-senyum ke kamera saat sang jurugambar mengarahkan kameranya ke arah ia. Akan tetapi, apabila helikopter itu bergoyang, dia mula kelihatan tidak selesa. Dia memegang tangan abangnya.

Anehnya tak ada sorakan ketakutan saat video merakam peristiwa helikopter tersebut jatuh ke bumi. Seperti dilansir dari Fox News kemalangan itu disebabkan oleh buruknya cuaca di angkasa.

Peristiwa kemalangan helikopter ini sebetulnya terjadi bukan baru-baru ini tetapi telah berlalu yakni pada bulan Disember 2016. Hanya saja video kemalangan itu baru viral sekarang di media Brail.

Sebelumnya Rosemere dikhabarkan meninggal di perjalanan menuju ke tempat perkahwinannya di sebuah desa di Sao Paulo, Brazil. Dia mulanya berniat ingin memberikan surprise kepada calon suaminya dan para tetamu jemputan dengan menaiki helikopter untuk tiba disana.

Dilansir dari Mirror, Rosemere, abangnya, juruterbang dan seorang jurugambar semuanya tewas dalam kecelakaan nahas tersebut. Lebih ngeri lagi jurugambar perkahwinan Rosemere meninggal dalam keadaan hamil 6 bulan.

Calon suami, Udirley Damasceno diberitakan sama sekali tidak mengetahui kalau calon isterinya itu akan tiba dengan helikopter. Dia dan tetamu jemputan perkahwinan hanya boleh menunggu Rosemere sang mempelai wanita yang tak kunjung tiba.

Bahkan ketika beberapa tamu mengetahui berita kemalangan sebuah helikopter di dekat lokasi perkahwinan, mereka tak sedar akan calon pengantin wanitalah yang mengalami kemalangan itu. Kira-kira 300 tetamu jemputan yang hadir, namun hanya 6 orang dari mereka yang tahu planning pengantin wanita akan tiba dengan menaiki helikopter.

Udirley, calon suami barulah kemudian mendapati kabar duka itu dari seorang pastur yang akan memimpin upacara perkahwinan mereka. Udirley sambil berdiri di altar menunggu ketibaan sang calon isteri langsung mendadak shock ketika mendengar berita tersebut. Ia tak pernah menyangka sama sekali.

Seperti dilaporkan National Civil Aviation Agency (NCAA) helikopter yang digunakan Rosemere mempunyai izin terbang hingga 1 Februari 2017.


close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==