Viral, Wanita Ini Lahir Tanpa Mrs Vagina dan Ia Kini Akan Jalani Operasi

Wanita Ini Lahir Tanpa Mrs Vagina dan Ia Kini Akan Jalani Operasi
Kaylee (22) telah menerima kenyataan bahawa dia tidak akan pernah mempunyai anak. | Barcroft Media


ViralNetTV.com - Seorang perempuan berumur 22 tahun ini lahir tanpa vagina dan sekarang ia berharap dengan jalani operasi akan membuatnya seperti wanita lain untuk pertama kalinya.

Dilansir Grid.ID dari Mirror.co.uk Kaylee Moats, yang berasal dari Arizona, AS, lahir dengan syaraf K ster Hauser Mayer Rokitansky (MRKH).

MRKH adalah salah satu daripada kelainan kongenital dimana terjadi kondisi tidak terjadi pembentukan organ kelamin dan reproduksi (kandungan, saluran telur dan vagina) pada wanita.

Hal ini disebabkan saat embriologi masa atau organ pembentukan saat kehamilan (minggu kesembilan) ada kelainan yang disebut fusi ductus Muller.

Jika sudah menikah biasanya tidak terjadi penetrasi Mr P ke dalam Miss V (karena Miss V tidak terbentuk).

Hasil diagnosa saat berumur 18 tahun, Ia sempat merasa cemas dengan kenyataan bahwa dia belum menular dan dia pun melakukan perjalanan ke kandungan dokter.

Kaylee berkata, "Ketika saya pertama kali mengenali keadaan fisik saya adalah ketika memeriksa ke dokter kandungan."

"Saya patah hati dan bingung ketika doktor masuk dan mengatakan bahawa dia tidak melihat rahim di ultrasound."

"Saya takut masa depan kerana saya tidak tahu apa yang akan berlaku seterusnya dan bagaimana saya boleh memiliki keluarga saya sendiri suatu hari nanti."

Kerana operasi itu dianggap sebagai operasi kosmetik (operasi kelamin / transgender) oleh karena itu tidak disakup oleh asuransi.

Saudara perempuannya Amanda, memulakan halaman GoFundMe untuk mengumpulkan dana sebesar $ 15.000 (sekitar Rp 230 juta) yang dibutuhkannya untuk operasi itu.

Dia telah memperoleh dana sebesar $ 2,700 dolar (sekitar Rp 36 juta) dan berencana menjalani operasi di Atlanta.

Kaylee berkata, "Fakta bahawa insurans menganggap ini kosmetik atau operasi jenis kelamin benar-benar mengganggu saya."

"Saya mempunyai semua wanita chromosom yang betul sehingga bukan jenis kelamin operasi, kerana bukan di luar yang berbeda."

"Saya tidak dapat melihat dari dalam apa yang salah dengan saya."

"Saya fikir tidak dapat menjalani operasi akan mempunyai kesan negatif terhadap hubungan saya kerana bercinta adalah bahagian besar dari hubungan."

Sementara dia mungkin tidak akan mampu memiliki anak sendiri.

Saudaranya telah menawarkan diri untuk menjadi penggantinya menggunakan Kaylee telur untuk mewujudkan mimpianya menjadi seorang ibu.

"Saya telah menerima kenyataan bahawa saya tidak dapat melahirkan anak saya sendiri, mungkin baiknya jangan khawatir lagi." tutupnya.
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==